Proeses Kedewasaan

melihat pade mate kasar..aku tahu..
aku bukan seorang yg kuat untuk menempuh segala kehilangan..aku bukan sekuat yg dilihat orang..
aku mampu bergelak ketawe..
aku mampu mnjadi sehipokrit mungkin untuk menutup kekecewaan yg infinity di dalam hati aku ini..
lewat hari ini...
aku semakin hanyut dgn lakonan dunie yg aku yg aku cipta sendri dalam pentas hidup..
segale pntang larang telah aku lggr..
segale prinsip hidup telah aku LEWATI.
.lalu dimane letak PRINSIP yg telah ku pertahan kan kukuh selame ini...
terlalu rapuh PENDIRIANKU apabila KEHILANGAN itu dtg~~

kini~~dalam perjalanan yg pnjg ini..aku sedar..kehilngan itu bagai sebuah MUSIM yg pendek...
kehilngan itu bagai suatu KEWAJIPAN bagi setiap PERSINGGAHAN HATI~
mungkin aku perlu lebih matang untuk mghadapi 1 lagi KEHILANGAN atau mungkin ber-ULANG2 lagi KEHILANGAN dan KEHANCURAN HATI..
 bukankah itu 1 proses KEDEWASAAN??


p/s :rasa itu mencucuk2 rangkai jiwa... TANGAN TAHAN HATI

No comments:

Post a Comment